Jepp, det var så många ord det blev idag! Så då har jag ju faktiskt skrivit minst 1000 ord om dagen sen i torsdags precis som jag lovat :)
Skrev en jobbig bit idag faktiskt. Ett tema som löper genom hela manuset är våldtäckt och en av scen jag skrev idag var när just en tjej blev det. Jobbigt, men ändå lite fascinerande eftersom jag försökte skriva det på ett sådant sätt att ge the bad guy en slags riktig karaktär. Tyckte jag lyckades riktigt bra med det faktiskt.
Känns väldigt roligt just nu med manuset! Har kommit upp i 7158 ord och det är lite nu som saker börjar hända. eller the mysterie begins som man också kan kalla det.
Tycker det är så otroligt kul att skapa karaktärer, att göra dem sådär underbart verkliga, med både bra och dåliga sidor. Oftast dem dåliga som avgör vilka jag tycker om faktiskt! och då menar jag inte desto mer dåliga sidor utan mer om dem har intressanta dåliga sidor. Jag älskar till exempel när en person har värderingar som går lite ihop mot varandra. Har ingen aning varför eftersom det är någonting jag finner otroligt irriterande i den verkliga världen. Men det är ju det som är det roliga! Man får tycka precis som man vill, eller hur?

1 kommentarer

Jennah

11 Aug 2013 23:21

Sv: Haha, ja gör det, den är riktigt bra. Märkligt hur man kan skriva så lättsamt humoristiskt och ändå deprimerande och rörande på en och samma gång :)

Kommentera

Publiceras ej