Och det är just därför jag sätter mig med datorn för att skriva en bit på manuset. Just nu har jag faktiskt ingen motivation för det alls. Kan vara för att jag vakande för 20 minuter sedan och är fortfarande lite nyvaken, eller bara för att jag är småsjuk och har ont i halsen.
Hur som helst brukar jag bli skrivsugen när det regnar och även om jag inte blir det nu så tycker jag fortfarande att det är mysigt och bra skrivarväder.
Jag är på drygt  12.000 ord och känner att jag är på bra väg. Faktiskt så har jag satt upp ett mål, eller en deadline. Att råmanuset ska vara klart innan nyår. Bara för att jag ska ha någonting konkret att kunna se framför mig. Och vet ni vad? Det känns faktiskt rimligt.
För den här veckan, skulle jag i alla fall vilja komma upp i 15.000 ord.
 
Två frågor till er:
Hur långt ska ett råmanus vara? (i ord)
Vilket radavstånd skiver ni med? Om ni skriver på Word alltså.
Jag skriver på 1, men jag vet att om man ska skicka till förlag föredrar dem 1,5 eller 2...

Kommentera

Publiceras ej