Det är otroligt hur lätt det kan vara att skriva ibland. och ändå tycker jag inte att det går ovanligt bra med mitt skrivande. Det råkar bara vara en enorm skillnad från när jag arbetade med mitt förra kasserade manus, manus nummer 1. Trassel och tårar var det enda som det manuset framkallade.
Nu är jag uppe på drygt 14 tusen ord och jag älskar manuset! Tro inte att det är perfekt, men det har en enkelhet och en väldigt bra sammanhållning som tilltalar mig, vilket är det enda jag begär just nu. Sedan när jag skrivit råmanuset kan jag se på gestaltningen, trovärdigheten av karaktärer och liknande. Lägga till kött på benen för att säga så ;)
Nu ska jag ta det lugnt ett tag innan jag går och lägger mig och laddar för en ny dag imorgon. Också med skrivande. Tror att det blir mycket enklare om man skriver varje dag. Även om det bara är 200 ord som man ändå raderar nästa dag för att de är så dåliga.

1 kommentarer

Gabriella

19 Sep 2013 20:40

Lite nyfiken, vad är det du skriver? :)

Svar: Jag skulle nog sammanfattat det såhär: Förkrossad flyr Jessica till Stockholm från sin expojkvän efter att ha upptäckt att han varit otrogen. Snabbt blir hon vän med den mystiska flickan Charlotte som erbjuder henne inte bara ett nytt hem utan också en ny värld. Men det hon inte vet är att Charlotte vaktar en mörk hemlighet åt William. En kille som Jessica inte bara hatar utan även fruktar. Hoppas det stillade din nyfikenhet lite :)
Hemine Gustavson

Kommentera

Publiceras ej