Det är som ett stort pussel. Lägger jag en bit rätt så ser jag var nästa bit ska sitta. Det är så det känns just nu när jag skriver. Skriver jag ett kapitel så vet jag genast vad nästa ska handla om. Visst, jag vet hur manuset ska börja, hur det ska sluta och en hel del scener som måste vara med. Men, jag har inte gjort någon kapitelplanering direkt och det är förvånande hur bra det fungerar trots det.
Känns lite som om jag är i ett stort lyckorus. Det går bra med skrivandet och då märker jag också hur det är roligare med träningen on hur glad jag är förövrigt. Jag har faktiskt aldrig tänkt på det förut,  hur mycket skrivandet speglas i mitt humör.
 
Idag blir nog en bra dag, gick bra och skriva igår, därmed är mitt humör på topp. Jag vaknade väldigt sent och gjorde en lyxfrukost/lunch av amerikanska pannkakor och färskpressad apelsinjuice. Snart ska jag åka in till stan för att träffa en kompis jag i princip aldrig träffar. Hon bor i Täby och båda vi åker kommunalt så det tar ett tag! Känner att jag är väldigt mycket i stan just nu, men det är ju bara bra eftersom att mina karaktärer tillbringar mycket tid där på olika ställen!
Så ha det bra och lycka till med era projekt :)

Kommentera

Publiceras ej