Och ibland finns det dagar där man inte har det.
Idag är en sådan dag. Då man bara känner för att gå och lägga sig. Då ingenting förutom det känns lockande. Men tro inte att jag har varit så hela dagen. Nej då! Den känslan infanns sig inte fören nu vilket gjort att jag hunnit med många nyttiga saker.
Jag tror att anledning till att jag är så sjukt trött just nu är för at min hjärna varit på högvarv hela dagen. Manuset letade sig in i går kväll och har inte lämnat tankarna, även om jag inte skrivit på det sedan dem där orden igår. Läste faktiskt igenom hela. Och för att säga det själv så... var det bra. Inte perfekt, men inte heller hemskt. Jag tycker att det var väldigt bra, med tanke på att jag bara skrivit utan att rätta någonting och utan att bry mig riktigt hur mycket gestaltning det var mm. Det var ett bra flyt, vilket jag är SÅÅÅ lättad över.
En grej som slog mig när jag lästa manuset var hur mycket mer jag kände att jag kunde skriva, det finns fler scener som får plats mer som vill utvecklas vilket är otroligt skönt eftersom jag varit orolig för hur mycket jag skulle klara av att skriva utan att fylla ut någonting. Visst, jag har bara skrivit 13 tusen ord och ska skriva antagligen 40 tusen mer på första utkastet. MEN jag känner att det så mycket mer att säga. Jag tror att bara dem 13.000 orden kan dubblas genom att skriva om det och lägga till mer scener... Kanske inte sådana som MÅSTE vara med men definitivt sådana som gör texten intressantare, djupare och allmänt bättre.
MEN. Jag ska inte redigera någonting. Alls. Inte tills jag skrivit hela råmanuset. För det som strulade till det med förra manuset var redigeringarna.

Kommentera

Publiceras ej