Och så slutar det med att jag skriver i alla fall...
Jag fick inte dåligt samvete, utan jag städade bara lite och varvade ner vilket gjorde mig ordentligt skrivsugen. Och jag är verkligen glad att det blev så eftersom jag skrev en viktigt och väldigt rolig del. Nu känns det verkligen som jag börjar komma in i berättelsen.
Jag har ju skrivit drygt 8000 ord nu, vilket är det näst längsta! Det förra blev väl 16000 ord som jag skrev om åter och åter igen innan jag insåg att jag inte skulle komma någon vart. Nu är jag ändå på hälften av det på mindre än en vecka, medan det andra tog väl drygt ett år med knåpande och ordentligt med ångest. Är så glad att jag la det på paus för att skriva det här. Ett av mina bästa beslut faktiskt!
Idag var det en väldigt intensiv vilket gjorde att jag inte hade lust att skriva någonting förut. Imorgon blir det en intensiv dag också, men lite lättare tror jag att det blir! Hoppas det så att jag har ordentligt med skrivarlust på kvällen... Eller hinner jag kanske på morgonen? Det återstår att se :)

Kommentera

Publiceras ej