Jag upptäckte en liten lustig sak... Mitt manus passar inte in i någon kategori. Jag hittade inte ens en överkategoria den passade in i!
Om jag skulle beskriva den skulle jag säga att det var en deckare, skriven som romance, med en chicklit liknande miljö. Komplicerat? Om jag skulle beskriva mer detaljerat skulle jag nog säga att deckardelen påminner lite om Pretty Little liars/ Veronica Mars och utspelar sig i en nutidens greatgatsby miljö.
Kanske eftersom att när jag själv skriver försöker jag att skriva som scener i tvserier. Jag tycker nämligen att tv-serier är otroligt bra på att skapa en stämning, eller en känsla. Vilket är det jag är ute efter när jag skriver.
Äh, jag får väl gör en ny genre, endast för mig...
Jag kommer i alla fall inte låta det hindra mig från mitt skrivande!

Kommentera

Publiceras ej